söndag 12 december 2010

Beställning inför jul

Jag har sytt tröja och byxor till en liten kille, som bor på mammas gata, jag känner honom inte, däremot hans farmor lite.... ärofyllt att få sy till barnbarnen! Tröja i djungeljersey, byxor i röd velour, allt i storlek 80. Hoppas både killen och hans farmor blir nöjda, själv tycker jag det blev riktigt fräscht med röda byxor till.

Jag tillbringar ganska mycket tid med garn och stickor nu för tiden, det är både roligt och avkopplande att sticka (ja, förutom när jag inte fattar stickmönstret förståss, dvs ganska ofta!). Jag håller på att testa mig fram till ett enkelt, men ändå lite arbetat mönster på värmande sjal, bildbevis kommer säkert framöver.....

2 kommentarer:

  1. Jättefint! Rött är min absoluta favoritfärg att matcha djungeltyget med.

    SvaraRadera
  2. Så fint set! Tycker det är så snyggt med rött till djungeltyget och lika fint till kille som tjej.

    SvaraRadera