onsdag 23 november 2011

Att det ska vara så svårt.....

.... att förstå hur man ska göra! Jag har nog alltid haft tendens att inte bry mig så noga om en beskrivning, ett klädmönster, ett recept, en bruksanvisning.... utan alltid tänkt att "det kan man väl klura ut ändå". Jag kanske inte ska göra det så mycket mer, åtminstone inte när det gäller klädsömnad! Improvisation i lagom mängd vore nog bättre!

Jag fick en beställning på hängselbrallor i velour, till en liten S, dryga 4 månader. Hittade mönster, lät M. välja tyger, och satte sen igång med liv och lust. Det gick ju toppenenkelt, ända tills jag kom till dragkedjan! Den första dragkedjan klippte jag av i lagom längd, sydde fast, och drog sen raskt ur själva dragkläppen ur kedjan - INTE bra! Fler försök följde, ungefär i samma stil, (tur att det finns sprättkniv och fler dragkedjor i affären!) men NU är brallorna klara!



Jag är faktiskt riktigt nöjd, de blev snygga! Svarta och vita framtill, röd dragkedja, randiga och röda baktill, svarta muddar...... tyger från S & S. Tänk så enkelt allt blir, om man läser INNAN man börjar! Jag ska försöka hålla det, nästa gång.....!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar