måndag 30 juli 2012

Pirater, vimplar, klänningar och hängselbralls

Jag fick ett mail från S., vars 3-åring gillar pirater så pass mycket, att han vill klä sig som en sådan. Alltså, beställning på piratkläder, så enkla att han skulle kunna klä av/på sig själv...efter lite funderande kom vi fram till att "modell reflexväst" borde fungera. Sagt och gjort, en piratväst kom till världen, och enligt piratmamman är A. väldigt nöjd!

Samma mamma beställde en vimpellängd i marin stil. Första vimplarna på beställning, men det gick ju bra! Ursäkta dålig bild, men jag lyckades fotografera en av de sällsynta dagarna när solen faktiskt lyst!


Senaste kusinen, fine lille W. har tyvärr inte fått några MESC-kläder, förrän NU!! Hängselbrallor med dragkedja, i coolt undervattenstyg från JNY. Han får dem på torsdag när vi ses, hoppas han inte läser MESC-bloggen innan dess!
Jag har även sytt hängselbrallor till en liten N., som ska flytta till det stora landet västerut.... innan han flyttar tänkte jag han behöver något som påminner hans föräldrar om den svenska sommaren, landskapstyget från Jofotex är perfekt! Hoppas de passar!


Dotterns kompis E. beställde molnklänning med omtag bak i ryggen. Tyvärr räckte tyget inte riktigt, fick skarva lite, men det blev ganska dekorativt. E. blev nöjd i allafall!










Klänningar hör sommaren till, vår sommargranne E. gillade bruna ugglor med rosa överdel, tyg från Jofotex och JNY.

Av någon obegriplig anledning lyckas jag inte rotera bilderna........ fotokurs nästa kanske....!

Nu ska jag färdigställa några tygkassar som påbörjats, sen rita något nytt mönster. Jag "behöver" nog nån klänning till tror jag....!

1 kommentar: