söndag 1 juli 2012

Huller om buller

Här kommer bilder på en del av det som sytts på sistone..... ber om ursäkt för dåliga bilder, borde bli bättre med kameran!



Linnen/tunikorsom min kära lillasyster beställt. Enkel modell,som kan varieras i det oändliga. Mönster avritat efter en blus hon har. Fler blir det säkert! Har bl a sytt en i spets till min 15-åring, roligt att det duger med hemsytt ibland!


Halvlånga skjorts till V., som blivit 4 år! Sydda i verktygstyg från JNY.


Ett set medt-shirt och halvlånga byxor till lille S., tack för lånet av er bil!



Tunika och klänning till A., snart 6 år. Dåliga bilder, som inte alls återger färgerna. Tunika i jeanschambrey, pyntad med spets och blommig ficka, tyger från S & S.

Klänning i brun/rosa blommor från Gekko och rosa/vit seersuckerruta från S & S.

Klänning till  mig själv. Sydd eftermönster ur Sömnadsmagasinet. OBS!! Modellen blir hur stor som helst! Jag har fått klippa bort ca 8 cm i varje sida, plus göra insnitt baktill, och den känns fortfarande nästan som ett tvåmannatält! Kanske ger jag den en omgång till, eller inte. Har tröttnat lite....

Beställd t-shirt i stl 80, till en liten M.



Det blev ett långt inlägg, måste försöka lära mig att göra collage närjag ska visa många bilder...... Nu hoppas jag på en sommar med både soldagaroch sydagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar