söndag 10 januari 2010

Löfte om bot och bättring...

... nytt år brukar betyda löften om sundare matvanor, mer motion, mindre tjat på barnen osv... och det stämmer ju även inför 2010, men jag har ännu ett litet löfte, och det är bättre fart på MESC-bloggen! Det har varit ganska mycket aktivitet i syhörnan hela hösten och vintern, mycket lite har blivit fotograferat, och ännu mindre har visats upp här. Det är nästan så jag skäms! Nytt år, nya tag!

Inför julen syddes kläder till barnens alla kusiner, tröjor, tunikor, kjolar och byxor, samt att alla MESC-klappar överlämnades i prickiga tetror. Kära systrarna har fått varin modifierad dagiskasse, jag sydde klart en beställning på klänning till en blivande 11-åring, ja lite av varje blev det till sist.

För tillfället försöker jag att lära mig ett bildredigeringsprogram, försöker göra några collage på vad som sytts, men det är inte helt enkelt med självstudier, så vi får väl se! Kanske min stora tjej, fyllda 13 år!, kan hjälpa mig. Hon är bättre på datorn än jag.

Med en önskan om god fortsättning på 2010, så ska jag nu dyka in i bildredigeringen en stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar