söndag 31 januari 2010

Tunika i velour


Redan första gången jag bläddrade i senaste Ottobre-tidningen, fastnade jag för tunikan med muddpartier, och de superläckra ärmsluten. Jag botaniserade i tygskåpet, och beslöt mig för att inte längre spara på favorittygerna, som skulle användas till "speciella ändamål". De där speciella tillfällena dyker sällan upp, utan nu kör vi med vad som finns i skåpet!!! Om det råkar bli lite mindre fullt i tygförrådet, känns det mer legitimt att köpa nytt!


Hur som helst, det bidde en tunika i rosa (även om det ser mer ut som rött), och både dottern och jag är nöjda. Tunikan är sydd i stl 128, och som vanligt kunde jag ha gjort den lite smalare, och lite längre. Nu är den precis lagom tunikalång, men för kort för att kallas klänning. Egentligen gillar jag, när plagget kan vara både och, beroende på vad man har nertill.


Nästa gång jag syr den, ska det nog bli i trikå istället för velour, kul att testa lite olika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar