söndag 16 maj 2010

Rutor, ränder, moln och en assistent.....










Något har hänt med Blogger, det går inte att redigera bildernas placering i inlägget, därav kommer alla bilder först, lite huller om buller. Jag orkar dock inte stänga av och börja om, utan det får bli såhär. Bättre än inget.... Dessutom verkar datorn själv välja teckenstorlek och lite så, mycket irriterande!

Som jag skrev om för lite sen, jag har sytt en del till en liten kille, som fyllt 2 år. Nu är presenterna överlämnade, och jag har glömt att visa bilder..... Här är en skjorta, egen modell i rutigt rött, samt ett par pösiga byxor i vitt och blått, som skulle vara lite "halv-långa". Tyvärr visade byxorna sig vara nästan hel-långa, så de får jag modifiera lite....

Idag har jag färdigställt 2 beställningar. Dotterns dagis-fröken beställde en turkos molnmössa till ett litet barnbarn (mössan fastnade inte på bild tyvärr, men "den gamla vanliga" modellen).

Sen har jag fått en beställning från en fantastisk sömmerska, Rino, som ville ha en gul molntröja till sin son. Tröjan är inte levererad ännu, men jag visar den i alla fall. Hoppas den passar i storlek, och att hennes son godkänner den. Det är ju inte utan att jag blir lite nervös, när "mästarnas mästare" beställer något, från en nybörjare som jag....

Min systerdotter blir 2 år om någon vecka, och självklart ska hon ha mjuka paketer också.... jag har sytt en del till henne, men kan ju inte visa nåt ännu, hav tålamod en vecka!

Jag har fått en assistent i MESC-fabriken..... vår katt formligen ÄLSKAR att vara med i "syet", det bästa han vet är när jag sitter på golvet och ritar mönster, eller klipper tyger. Ikväll tröttnade han på till-klippning och mönster-ritning, och satsader på lite riktig sömnad istället.....

4 kommentarer:

  1. Molntröjan är så härlig!! Mysigt med sällskap i syet! Kanske skulle skaffa mig en katt :)

    SvaraRadera
  2. Så koselig med katten, jeg har en cocker som pleier og være med meg i systuen. Kjempe fine ting du lager. Her må jeg komme innom oftere.

    SvaraRadera
  3. Trevligt att du hittade min blogg! Jag blir lika glad varje gång jag hittar till någon ny!
    Mysig bild med katten!! Så ser det ofta ut hemma hos oss också. är det inte barnen som vill hjälpa till så är det katten :-)

    SvaraRadera
  4. Tack igen för tröjan!
    Nu finns bild på bloggen:-)
    Ha en bra kväll

    SvaraRadera