torsdag 13 maj 2010

Tillbaka!

IT är en märklig företelse..... något helt obegripligt, som man inte har minsta kontroll över, en "värld" som lever sitt eget liv. Hur som helst, nu är vi/jag/familjen hjälpligt med igen, med nyinköpt datautrustning, och halvfungerande internetuppkoppling, så har vi åtminstone glappkontakt, istället för totalt avbrott.

Det har hänt en del som är syrelaterat.....

Vad som är väldigt roligt, är att jag har fått låna en symaskin med broderi-möjligheter, vet inte modellbeteckning, bara att det är en Brother-maskin, och att den ska vara bra.... jag måste köpa ett gäng trådrullar till den, och ge mig i kast med den lilla nätta bruksanvisningen, som inte är en liten blädderbok, utan en hel pärm!

Vidare så var jag med i en klänningstävling hos Rino, tyvärr blev jag jag inte vinnare av tävlingen, men nu är jag trots det lycklig ägare av en Prästkrage-klänning, svart med rosa Unikko-tyg. Vinner man inte, så kan man ju alltid köpa sin egna vinst! Får väl se, om bildbevis kommer nån gång.... jag ska i allafall fota klänningen, så alla får se hur fin den är!

Sen har jag kanske, kanske ett väldans roligt projekt på gång, om jag bara "vågar" ta tag i det. Jag återkommer....

Vad som ska göras framöver, som verkligen har med sömnad att göra, är en beställning på en gul molntröja, lite lapp och lagning, presenter till en liten blivande 2-åring (hon är inte bara mitt fina lilla syskonbarn, utan även mitt fina lilla gudbarn!), och sen ska jag ta tag i den japanska klänningsboken igen! Är så himla sugen på nya klänningar/tunikor till mig, vet bara inte rikigt modell och tyg, men det ger sig nog.....

Dagen idag, ska dock ägnas åt äldsta dottern och hennes skolklass, som har sparat och gnetat till klasskassan i många år. Om några timmar bär det av mot Göteborg, med Paddan-båt, Universeum och Liseberg! Håller tummarna för att det åtminstone inte blir ösregn!

2 kommentarer:

  1. Kul att se några rader från dig igen! Ser framemot vad din "hemlis" är ;O)

    SvaraRadera