söndag 10 oktober 2010

Triss i sjalar


Åhh vad det var roligt att sticka igen! Jag köpte mohairgarn på Ölands skördefest, och tänkte försöka sticka sjalar, det borde väl ine va så svårt?! Stora stickor, och bara räta maskor, en stor triangel, där man ökar i både början och slutet, det borde väl min stick-kunskap räcka till? JAA, det blev rikigt bra! Jag lyckades ganska bra, har fått ihop hela 3 sjalar, dessutom kantade med en virkad liten avslutning, och jag är faktiskt nöjd! Varma och gosiga att svepa in sig i, nu när hösten verkligen är här. (Färgerna blev inte jättebra återgivna på bild....tyvärr.)

4 kommentarer:

  1. Å vad fina!!! Varför kan inte jag sticka??? Eller Nicke, ni är ju lika gamla så han borde ju kunna... ;) största kramen till dig!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla syster..... visst kan väl du sticka, det är ju bara räta maskor fram och tillbaka....jag kan lära dig, eller Nicke för den delen...

    SvaraRadera
  3. Ser jättemysiga ut!! Har själv funderat på något liknande men i nte tagit mig för! Så mycket ideer och så lite tid, vad gör man??

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga sjalar i härliga färger! Skulle passa mig ypperligt eftersom jag fryser nästan jämt! Och den virkade kanten är ju pricken över i:et! Underbart när den "lilla" detaljen blir det som gör det!

    SvaraRadera