söndag 24 oktober 2010

Turkosa apor


Jag fick en beställning på brallor, sydda i turkosa aptyget från S&S. Tygsnutten jag hade var för liten, så en beställning över nätet var nödvändigt....(inte mig emot, tänk så lätt lite av varje slinker med i en order!). Nu är byxorna sydda, och jag hoppas att T. blir fin i dem.

Jag håller på att jobba fram ett nytt mönster på överdel till dottern, och sen behövde jag provsy... en hyllvärmare, i form av viscosejersey från S&S i i nån slags roströd färg fick det bli, och slutresultatet är väl helt OK, om man bortser från tygets färg. Hur kunde jag beställa just det tyget?! Ja, ja, nästa tunika blir i ett bättre tyg, svart med vita ringar.

För övrigt så blir det mycket mössor sydda här hemma, både till barn i min närhet, men även en och annan långväga beställning.

När symaskinen inte jobbar, så är det fortfarande himla skoj att sticka och virka sjalar! Det går fort, är enkelt, och man kan vara social SAMTIDIGT som man pysslar, hur bra som helst! Bilder på sjalarna kommer framöver.

Jag hoppas att jag inte orsakar någon nackspärr! Jag lyckas inte rotera dagens bilder, så Du får så vackert luta huvudet lite, om Du vill kolla på bilderna!

2 kommentarer:

  1. Jaaa, internet gör saker och ting väldigt lätt tillgängligt :o)
    Mina fingrar bara flöt över tangentbordet igår o vips blev det en beställning på tre tyger. Fast det skulle bara vara en från början.

    SvaraRadera
  2. jättefina kläder, jag gillar verkligen den röda tunikan. Smaken är som baken;)

    SvaraRadera