fredag 5 augusti 2011

Äntligen!

Häromdagen, när varken solen lockade till stranden, eller "att göra-listan" pockade på uppmärksamhet, så tillbringade jag större delen av dagen i min stökiga syhöra!



Jag började med halvlånga pösbrallor till 7-åringen, sydda i röd-vit-randigt tyg från Stoff & Stil. Skapelsen kompletterades med en raglantunika, i ljusröd chambrey från samma tygbutik. Jag är nöjd, och faktiskt min ganska kräsna tjej också!

Tygrestena från nya husvagnsgardiner räckte lagom till en kasse till undertecknad, perfekt alternativ till handväska. Dessutom blev det några brödkorgar i vaxduk, som tyvärr inte gjorde sig alls på bild.... Hur som helst, när väl sylusten kom, så var dagen nästan för kort! Hoppas på fler såna dagar..........

1 kommentar:

  1. Vilket fint set m väska! De där tygerna måste jag kolla in, jättesnygga :-)

    SvaraRadera