söndag 4 oktober 2009

Jag har blivit med blogg!

Efter mycket vånda och funderande, har jag slutligen bestämt mig för att skaffa en egen blogg. Jag har hittills varit en sån där anonym läsare, som har surfat runt på de flesta sybloggar det senaste året, tittat, inspirerats, läst och ibland lämnat en anonym kommentar.

Min blogg är ett sätt att föreviga det jag syr, främst för min egen skull, men hoppas även att jag kan glädja någon annan, med att visa mina alster! Jag har sedan något år tillbaka återupptagit mitt syintresse, tidigare handlade det mest om gardiner, byxben och trasiga kökshanddukshängen. En del av det jag syr blir bra, men fortfarande hamnar en hel del i "kassen med det som INTE kan användas". Jag tänker att "träning ger färdighet", och ger mig gärna på nya utmaningar.

Jag har hittills mest sytt till min "lilla" 5-åring, hon gillar allt som är "vackert" och till mina goa syskonbarn. En och annan "vuxensak" har det också blivit, både lite tunikor och klänningar till mig själv, och väskor, necessärer, tetror och tygkorgar till andra som vill ha personliga saker. Jag tycker fortfarande att det är svårt med vuxenkläder, det är svårt med passform, och jag äger ingen provdocka ännu. Kanske får jag skicka en liten önskelista till tomten framöver......

Hittar Du något som faller Dig i smaken, hör gärna av Dig! Jag blir väldigt glad över att få sy på beställning.

3 kommentarer:

  1. Äntligen!!! Bravo syster! O det ser ju riktigt snajsigt ut!!! Stor kram, o massor lycka till!
    PS vill du fler bilder så har ju jag massor, jag har fotat det mesta ;)

    SvaraRadera
  2. Hurra för din blogg - ska bara försöka få in detta inlägg nu också...Jag är sååå glad över de alster jag köpt av dig via underbara försäljare!

    SvaraRadera
  3. Tovero; Jaa, med såna försäljare smälter vem som!!!! De är underbara! Tack snälla för värmande ord.

    SvaraRadera