lördag 31 oktober 2009

Goding-brallor, klänningar och leggings







Enkla mjukisbrallor, med långa muddar, och tryck i rumpan. Alla känner vi väl någon Goding! Dessa är sydda i stl 80, justerat Ottobre-mönster. Till salu, om någon är intresserad!















Elefanttyget från Stoff & Stil gör sig bra som klänning, så idag blev det en svart-vit klänning, efter Meedoms mönster. Jag har nyligen skaffat en tvillingnål, och vilken skillnad det blir när man ska kanta något! Visst drömmer jag om en Cover Pro, men tills vidare är jag glad för min tvilling! Jag har köpt en bit vit velour, ja, ja, jag vet hur opraktiskt det är..... men jag tycker det är SNYGGT! Jag har sytt ett par vita leggings med mudd nertill, som passar utmärkt till klänningen, sydda efter Meedoms form 0. Vi får väl se, hur länge de är vita!








Nästa bild ser verkligen skum ut, och inte vet jag vad jag tänkte på, när jag köpte tyget..... Ur förra vinterns Stoff & Stil-reakatalog beställde jag ett rosa-lila velourtyg, fullt med stora blommor på. Tyget är något glansigt, inte krossat och inte heller helt vanlig velour......Jag tyckte väl det såg snyggt ut på bild.... verkligheten var något annat, och tyget hamnade längst in i tygskåpet. Idag tittade det fram, och fick bli en ärmlös klänning, som blev över förväntan. Jag måste säga, att jag ändrade uppfattning om tyget, och blev riktigt nöjd. Jag tror till och med, att dottern blir riktigt fin i den! Klänningen är sydd efter ett egenritat mönster, med en Me-and-I-tunika som förebild, kantad med mudd från S & S.

1 kommentar:

  1. Tack för den gulliga kommentaren hos mig, det värmer. Kul att kika runt på din blogg och dina fina skapelser. Kommer garanterat tillbaka/ Jennifer

    SvaraRadera