torsdag 5 november 2009

Mer inspiration!

Jag har den stora förmånen, att en av mina goda vänner premumererar på Allt om handarbete, numera omdpt till Sömnadsmagasinet (en klar förbättring enligt mitt tycke!), och hon tar sig inte lika mycket tid att sy, vilket gör, att jag får låna hennes tidningar med jämna mellanrum. Toppen, tycker jag. Igår fick jag novembernumret, och som vanligt finns det ju alltid något eller några mönster som känns lockande.... vi får väl se, vad tiden räcker till!

Som om det inte räckte med det, jag har även skickat efter Ottobres nummer om damtoppar och barntröjor, alla verkar gilla dessa mönster....... För tillfället känns det mest som jag syr leggings och klänningar, uppblandat med lite väskor. Dottern BEHÖVER inga fler klänningar/tunikor, däremot lite bra dagiströjor, det känns alltid som att alla bra och snygga tröjor ligger i tvätten.

När man kollar almanackan, så är det farligt kort tid kvar till jul, om man tänker på att de flesta i min närhet troligen lär ha något litet MESC-alster under granen. Det hade ju varit toppen om jag inte vore så förjordat trött om kvällarna....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar