fredag 9 juli 2010

Solklänningar i värmen


Egentligen är det alldeles för varmt för att sitta vid symaskinen, åtminstone på min varma övervåning, MEN är sysuget tillräckligt stort, så vad gör man?! Stiger upp med tuppen, och syr så maskinen glöder.... igår morse hade jag sytt klart 3 klänningar i storlek 4, 6 och 7 år, till dottern och 2 av hennes kusiner, innan klockan ens var 7. Enkel modell, inspirerad av mönster från Ottobre, men med egna mått och lösningar. Alla tjejerna blev nöjda, och även jag.


Kusinernas mamma fick också klänningar, två stycken, som inte fastnade på bild. Även jag har prövat att sy smock, det går ju galant! Synd att gummitråden är slut, annars hade edt nog blivit lite mer smockat ikväll....!


Morgondagens strandbesök måste nog avslutas i stadens sybehörsaffär, mer gummitråd!

4 kommentarer:

  1. Jösses, vad du har varit flitig!!! Undrar när du stiger upp eg?:) Liknande klänningar finns på min att göra lista oxå... Dina ser väldigt sommriga och fina ut!

    SvaraRadera
  2. Åh, supersöta, jag förstår om tjejerna var nöjda! Jag har också testat att sy smock, kul när man väl kommer på snitsen.

    SvaraRadera
  3. Så söta!, och verkligen somriga. Ja, här två som inte heller vill ha mammas klänningar, innan vad stora sister fortjust men hon har tröttnat nu, den andra aldrig. saken är att jag kan inte sluta sy, så jag syr till andra.

    SvaraRadera
  4. Ville bara tacka för den urgulliga kommentaren hos mig :) Det värmde!!!Har lagt till dig bland mina länkar. Jättefina klänningar :)
    / Jennifer

    SvaraRadera