torsdag 1 juli 2010

MESC i butik

Under våren fick jag erbjudande om att sälja mina kläder i en inredningsbutik, som även säljer barnkläder. Hedrande, skrämmande, nervöst, roligt...... jag funderade länge, och har nu äntligen levererat klänningar, skjortor, solhattar och mössor till "Fias hus" (http://www.fiashus.se/), en mysig inredningsbutik i Vimmerby. Det ska bli väldigt spännande att se hur det går.....

För övrigt så har symaskinen gått varm om morgnar och kvällar, tiden däremellan har jag och barnen varit i solen. Vilken start på sommaren! Jag har sytt solhattar på beställning till ett syskonpar, japanska halterneck-klänningar till mig själv (bildbevis kommer), förkläde och kakfat till kära systers kompis och lite annat smått och gott. Roligt att det äntligen finns lite tid över, att göra sånt som jag vill! Jag har en beställningar liggandes, ska fortsätta artbeta mig genom högen av tillklippta tyger som ligger och väntar. För övrigt tänker jag mig att inte köpa mer nya tyger, förrän jag använt upp lite av alla tyger som invaderar vårt hem. (Får väl se, hur länge den ambitionen varar....!).

3 kommentarer:

  1. Grattis!
    Det kommer att gå jättebra, dina saker är så fina.

    SvaraRadera
  2. Oj vad kul: Jag håller alla mina 2 tummar att det kommer att sälja bra. Annars får jag ta och besöka butiken:)
    En trogen kund som dessvärre numera ligger i skuld!

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till att du blivit med återförsäljare! Visst är det läskigt?! Men så kul!!

    SvaraRadera