torsdag 27 oktober 2011

Ego-sömnad!

Jag älskar klänningar! Både till vardags och till fest.... jag har gärna klänning på jobbet, tycker att jag känner mig lite lagom fin då! Nu är det kul att sy igen, och ideérna är många.... och dygnet har för få timmar....

Hur som helst, just nu ego-syr jag en hel del, så de senaste 3 plaggen har varit klänningar till mig själv, och det känns faktiskt bara bra! Jag har hittat en modell, som känns som den kan varieras i det oändliga, och då är det bara att köra på, så länge tyget och sylusten räcker! Sylusten lär ta slut före tygerna, för mina skåp svämmar över av tyger!

Jag hade önskat bättre bilder på mina klänningar, men nu får det duga med mörka kvällsbilder... det kommer kanske bättre livebilder framöver! Vet dessutom inte varför jag inte kan rotera bilderna, men just nu går det inte, så Kära läsare, Du får vrida lite på huvudet!


Den ena är sydd i vävda tyger, en lite knasig kombination av klassiskt rutigt, med ett storblommigt favvotyg, puffärmar, som har långa röda muddar, jag gillar den skarpt!


Den andra av olika velourtyger, grått, svart och cerise, framtill ett hjärta som applikation, och bak på ryggen en fjäril (från en tröja jag fått!), även den faller mig i smaken.



Jag tror absolut att båda kommer användas, när jag vill vara så där lagom fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar