söndag 23 oktober 2011

Vuxenvelour

Man skulle nästan kunna tro, att MESC gått i graven för evigt, men så är inte fallet! Alldeles för mycket "viktiga" göromål, både på jobbet och privat, har gjort att sömnad, virkning, stickning och pyssel inte fått lika mycket prio som önskats, men jag har faktiskt gjort ett och annat.

En massa vaxdukstetror och brödkorgar syddes och såldes på Ölands skördefest, några sjalar har virkats och fått nya ägare, en och annan mössa har sett dagens ljus, jag har fyllt på kjolförrådet x flera, ja lite av varje helt enkelt.


Hur som helst, jag är svag för klänningar till mig själv, både i vävda och stickade tyger, och nu på hösten känns velour som gosigt och varmt. Jag köpte mig boken "Made by me" en norsk bok där bloggare delar med sig av sina bästa mönster och tips. En toppenbok, med lite av varje att inspireras av!

I boken finns ett mönster på en singoallaklänning, och det är den jag har sytt. Sydd i marin velour från S & S, spets från samma ställe..... Jag sydde den med korta ärmar, och det kanske var dumt, nu när hösten gör att jag fryser hela tiden. Men, det funkar nog med långärmat under. Så, här är min första vuxenvelur, och jag känner mig gosig! (men jäkligt obekväm med att vara på bild, usch!) (Min stora, fina tjej är fotografen, tack för hjälpen M.!)



Det blir garanterat fler klänningar i höst, nästa gång ska jag nog kombinera olika färger, och kanske ha vävt tyg nertill..... nu är sylusten tillbaka. Innan jag ger mig på fler klänningar, ska jag bara göra 2 mössor i grå velour, som J. har beställt.

1 kommentar:

  1. Jag har också den boken och just den där klänningen har jag sneglat på många gånger. Ser så riktigt mjuk o gosig ut! Får nog ta och göra en beställning på velour snarast för nu vart jag ännu mera sugen på att sy den =)

    SvaraRadera