söndag 14 februari 2010

Gemensamt arbete.....

....har vi roat oss med i helgen, dottern och jag. Jag har ritat mönster, inspirerat av bla retrostuff och Palven (hur gör man för att direktlänka till andras bloggar??), dottern har valt tyger, och sen var det bara att sätta igång. Resultatet är väl inte det bästa, men jag hoppas att övning ger färdighet. Nästa gång, ska jag mixa ännu fler tyger, dela av livet ytterligare, mer spets och band, och göra den lite längre, nu är det en lårkort tunika, och jag tycker gott att den kan räcka ner till knät. Men, för att vara första försöket, så är jag ganska nöjd.

Nya MESC-lappar har kommit, och det känns bra att kunna variera sig lite.

Helgens, ja hela veckans projekt faktiskt, har annars varit att färdigställa en skjorta, det gick så himla bra, ända tills knapphålen återstod. Jag har en viss motvilja till knapphål, det känns så definitvt när man kommer med sprätten, och det skrämmer lite. Hur som helst sakta men säkert så kommer det dit hål efter hål, måste slutföra den ikväll, så jag kan lämna den ifrån mig i morgon. Det skulle bli en"Emilskjorta", men blev nog mer en vanlig skjorta med "murarkrage" (kallas en rundad liten stå-krage så, eller vad heter det?!). Bild kommer, när skjortan är HELT färdig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar