söndag 28 februari 2010

Hämtat paket, och skickat paket
















Tänk att man kan bli så lycklig av lite tyg.... igår hämtade jag ut senaste paketet från Stoff & Stil, och känslan av lycka var ganska stor, tänk allt fint, roligt, coolt man kan sy av nya tyger. Det är en härlig känsla att fylla på det redan överfulla tygskåpet med nytt!

Idag har jag roat mig med att sy klart några klänningar/tunikor,och sedan skicka iväg dem till beställaren, hoppas, hoppas det blir bra!















Först ut är två klänningar i gult och rosa, nederdelen är sydd i bäck-å-böljatyg, somrigt och glatt, pyntade med zig-zag-bandoch spets. Viktigast av allt, fickor att samla saker i!

De andra klänningarna går som synes mer i rosa och grönt, kryddade med lite spets.

Jag är ganska nöjd med alla fyra, hoppas som sagt att C. blir det också.

Dagens beställning har inneburit kontakt med en ny bekantskap, som genererat nya beställningar, den här gången på pojk-kläder i storlek 80, så nu har jag både barnens yngsta kusin, och hans lille kompis att sy till. Roligt, och hedrande!

Nu känns det faktiskt som hopp om livet igen, idag har termometern visat på + 7 grader i skuggan, och snön sjunker ihop allt mer. Äntligen vågar man tro att våren är liiiite på väg igen!

3 kommentarer:

  1. Hej hopp min privata sömmerska!

    Jag kan tänka mig att lägga ytterligare en beställning på så där 4 plagg bara jag ser på dina nya tyger :)
    Du kan snart ta en dag ledig i veckan för snart är du helt överhopad med beställningar!!!
    Ha det bra i morgon.
    Kram Mathilda

    SvaraRadera
  2. ...precis! Hej hopp min privata sömerska! :)

    Antar som ovan skriver att du behöver ta ledigt snart! Vill beställa mer!!!

    Längtar tills paketet dimper ner i lådan imorrn. Alla 4 klänningar var sjuukt snygga!!! Ahh, du är fantastiskt duktig! Vilka får jag posten??

    Vill gärna beställa en liten tygpåse (med ett litet kantsnöre)i nåt fräckt tyg där jag får rum med ca 3-4 blöjor o våtservetter. De försvinner alltid i min STORA väska :)

    KRAM PÅ DIG

    SvaraRadera
  3. Men, vilka fiina tyger. Antar att du får beställning från halva släkten snart...Har vidarbef till blogg så de kan titta :) Men bäst av allt... De får titta & känna på klänningarna "live" imorrn på kalaset. Tjoho!

    SvaraRadera