tisdag 2 mars 2010

Grönt är skönt, men det blir inte alltid som man tänkt sig...

Dagens projekt bestod av en beställning på gröna velourbrallor, med en tillhörande t-shirt. Jag har i denna stund just lovat mig själv, att ALDRIG mer köpa mindre än 1 meter av något tyg.... lite småsnål som jag var, så beställde jag endast ½ meter grön velour, vet i sjutton hur jag tänkte..., och förmodligen betyder det att dagens sydda brallor är lite för korta, eller PRECIS lagom. Suck! Hur som helst, brallorna blev färdigsydda, med mudd som egentligen inte passar toppen i färg, men eftersom tyget inte räckte för resårkanal nertill, så fick det bli så här. Ja, ja, hoppas nu att läxan är lärd, och att V. kan ha byxorna i allafall. Om inte, så finns det ju fler mindre barn i min närhet som kan bli ägare till gröna velourbrallor.
Till byxorna blev det en t-shirt i Stoff & Stils senaste elefanttyg, det passade bra i färgen till velouren. Tröjan kantades med röd mudd, fräscht. Även här krånglade det, mudden blev inte lika bred på båda ärmarna, tråden trasslade sig i tvillingnålen, ja, det flöt inte på helt enkelt. Det var nog inte min kväll i kväll. Hoppas på bättre flyt nästa gång!

Idag kom tygerna med moln-interlock och djungeltyg från JNYdesign, hur fina som helst. Nu hänger hela härligheten på tork, och kvällen för övrigt ska jag fundera på vad nästa plagg ska bli, förmodligen något till stackars lille V, som i morgon får för korta byxor, med en t-shirt som egentligen inte klarar kvalitetskravet från mig (men som ändå är lite för bra för att bara hamna i papperskorgen). Kära M., jag lovar bättring!

1 kommentar:

  1. Ja jag säger bara en sak. Tänk vad lycklig man kan bli. Att jag har en personlig sömmerska :) Pilmis är bara sååååå fin i alla kläderna. Och detta gröna var super!!!! Caroline vad du är duktig! Vi ses i morgon då skall jag göra rätt för mig :)
    Kram kram

    SvaraRadera