torsdag 18 mars 2010

Kortärmad klänning/tunika

Ikväll har jag haft ett lagom stort projekt på gång. Yngsta dottern blev sugen på en kortärmad klänning, jag valde tyget (trikå från S&S, mudd från samma ställe), ritade av Meedoms mönster form 1½, klippte, sydde, strök och fotade, allt på EN kväll! Egentligen ett ganska litet projekt, men jag har nog varit i en liten sy-svacka, men ikväll var det roligt igen! Hoppas nu bara att den passar i både storlek och unga damens smak! Det som jag tycker är självklart, är inte alls säkert att dotran tycker..... Till klänningen ska jag nog sy gröna leggings, måste kolla lite i gömmorna vad som finns....
(Bilden ljuger, klänningen är faktiskt inte skev, som man kan tro!)

1 kommentar:

  1. Lill prinsessan kommer bli super fin. Kanonfin kläning! Kram kram

    SvaraRadera