torsdag 25 mars 2010

Enkelt och smidigt

Yngsta dottern har blivit bjuden på 6-årskalas, och de flesta tjejer i 6-årsåldern gillar fotrfarande kjolar, så, en kjol i present får det bli!

Först ut är en kjol i grönt/blommigt, men den är nog för stor, så det fick bli en lite mindre likadan kjol till. Båda sydda i ett fyndat tyg, som egentligen var gardiner, men som gör sig MYCKET bättre som vårig/somrig kjol, mudd från Stoff & Stil. Sen fick det bli ytterligare en kjol, sydd i Stoff & Stils vävda aptyg i rosa, mudd från samma ställe. Allt flöt på precis som man önskar, och jag är nöjd.
Jag tänkte att dottern får välja, vilken kjol som kompisen ska få. Hoppas det blir bra.......

2 kommentarer:

  1. Hej världens bästa storasyster, moster, gudmor, sömerska & svägerska! Jag vill ha (MÅSTE HA) ett par molntights till lillbusungen!!! Antingen i rött som matchar mössan eller i svart som matchar mamman! Egentligen vill jag även ha en gosefilt till vagnen, men med tanke på att det redan finns arton filtar till vagnen här hemma så kan det vara svårt att få igenom det vid budgetmötet. Skulle kunna dra en rövare och säga "men den gamla filten, den har vi haft lääääänge, har du sett sån tur att den matchar tightsen & mössan?" Tja eller så får jag väl baka ett par tre surdegsbröd och sälja dyrt till någon sommargäst... Världskrig på övervåningen, måste gå.... Kram!!

    SvaraRadera
  2. Tack gulliga underbara du, om du nu överlevde världskriget vill säga, så du kan läsa det här....! Det är väl så här, att mosters lilla hjärta snart fyller år, och så länge hon inte protesterar på mjuka MESC-presenter, så blir det säkert ett och annat! Jag har ju turen att ha 2 godingar, som fyller år nu under våren, och båda gullen syr jag gärna till!

    SvaraRadera