söndag 14 mars 2010

Mössor i massor


Vårens ankomst gör att både föräldrar och barn längtar efter att byta ut tjocka fleece-mössor mot tunnare vårmössor, som passar under cykelhjälmar, och som inte gör att barnen svettas om huvudet. Jag har fortsatt tillverka mössor, i både moln-, djungel, elefant- och aptyg, och det är väldigt roligt att sy just mössor. Det går ganska snabbt, resultatet blir oftast bra, och det är härligt med många att välja bland!

Igår hade jag med mig ett gäng när vi träffade barnens kusiner, och de kommer framöver allihop att vara klädda i olika MESC-mössor. Kära mellansyster köpte dessutom 2 mössor att ge bort som present, och det känns extra roligt!

Vad jag blivit medveten om, är att barn har större huvud än man kan tro. Jag felbedömde både mina syskonbarns huvud, och även min beställare behöver större mössa, trots att jag håller mig till mönster..... hm.... undrar vad det beror på? Hur som helst, nya mössor i större storlekar är gjorda, och nu hoppas jag att alla små och stora huvuden får plats!

Mer tyger behövs, framförallt moln, och jag har bara inte riktigt bestämt mig för kvalitet och färg, får nog grunna lite på det under kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar