söndag 14 februari 2010

Klar!

"Emil-skjorta" blev det väl inte, men ganska bra ändå! Min kompis ville ha en Emilskjorta till sonen, och i mitt minne var det en skjorta med SKORSTENSKRAGE (Jag kom på, att det INTE heter "murarkrage"!). Vad jag inte mindes, var att det inte ska vara knäppning hela vägen, men när jag väl insåg det, så var det försent. Så, det bidde en annan slags skjorta, som förhoppningsvis blir bra ändå. Nästa skjorta ska bara ha knäppning en liten bit (bra, mindre antal knapphål!).

Kära lillasyster har redan önskat en likadan skjorta till barnens yngsta kusin, som fyller 1 framöver. Undrar om 1-åringar verkligen önskar sig skjortor i födelsedagspresent??!!

3 kommentarer:

  1. Du är ju för proffsig. Den blev suuuuuper!!!! Tänk vad fin han kommer att bli lille Vimmler :)
    Han hade dina fina byxor på sig vid Kinaträffen och alla tyckte de var så fina. Snacka att jag imponerade då jag sa att de var hemmagjorda av dig :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, jättefin... att sy killskjortor är rätt tidsödande tycker jag. Snyggt jobbat!
    Ps. Om du vill länka:
    Markera ordet du vill länka, gå upp i bloggens menyrad.
    I menyraden finns en ”liggande åtta”, klicka på den. Nu kommer en ruta upp där du ska skriva (kopiera) in hela den adress du vill länka till. Ex. http://mescaro.blogspot.com/
    Hoppas att det ska fungera :).

    SvaraRadera
  3. retrostuff - tack snälla för både värmande ord, och för hjälpen med "länkandet". Nu fattar jag precis!!

    SvaraRadera