måndag 5 april 2010

Del 2 & 3 av 3

För några veckor sedan fick jag en syskonbeställning på en kjol och 2 par brallor, helt fria händer vad gäller färg, form och modell. Först ut blev en kjol, som redan är levererad. Sedan har jag gått och klurat på brallor, som gärna får vara lite tuffa. 5-årigen gillar tuffa brallor, och då gör hans lillebror det också! Efter en hel del letande i tyg-gömmorna beslöt jag mig för ett beprövat kort, jag sydde 2 par gubb-brallor, med petrol-färgade muddar. Brallorna ska "hottas upp" lite med coola märken, som jag ännu inte har. Jag får hålla tummarna för att det blir bra, själv är jag ganska förtjust i det svart-vit-rutiga tyget, som tyvärr krymper allt mer på rullen. Men, då får jag ju en anledning att köpa nytt, och det känns ju alltid kul! Jag försöker att inte "spara" på tyger, utan försöker intala mig själv att det är bättre att använda än att samla på hög.......

Byxorna är sydda efter Meedoms mönster form 2, till 4 & 6 år, det rutiga tyget är från gömmorna, muddväven från Stoff och Stil. Sy-på-märken hoppas jag finna i närmaste större stad om några dagar. Därefter leverans.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar