söndag 18 april 2010

Skjortor


Barnens yngste kusin fyller 1 nästa vecka, och idag var det kalas! Han, eller rättare sagt min syster, hade önskat honom en skjorta, och så fick det bli... ja, inte en utan två skjortor i olika modeller, med olika tyg. Den med knappar hela vägen är sydd efter ett Ottobre-mönster stil 86, i tyg från Stoff & Stil. Den rutiga skjortan är sydd efter eget mönster, i ett återvunnet tyg från förr. Jag är nöjd med båda, tror att kära syster blev gladast över den randiga. Undrar vad lille T gillade bäst, troligen tårtan! (hans premiär på sötsaker!!!)

Nu har jag, eller rättare sagt mannen och jag, avslutat en hektisk tid med omtapetsering, målning och födelsedagar, så nu blir det mer tid i syhörnan framöver. Jag har fått en toppenpresent, nämligen en "tråd-rulle-hållare" med plats för över 100 rullar, som bara ska upp på väggen. Tack, snälla underbara familj för den!

1 kommentar:

  1. Hej
    Hoppas du överlevt helgen utan större personlighetsförändringar:)
    Jättefina skjortor!!!!!!!!
    Det gröna var rolig; kul med lite retro:)
    Kram vi ses i morrn.

    SvaraRadera