måndag 19 april 2010

tunika i turkos


Jag har sytt klart en tunika i turkosa och rosa tyger, som blev riktigt bra, (färgerna är inte lika grälla i verkligheten som på bilden, utan riktigt bra!) dock är mönstret, ett omarbetat mönster från Ottobre, fortfarande lite för kort och lite för brett, men det blev ändå bättre än förra gången. Hoppas nu att dottern vill ha den, annars får det bli en blivande present, eller till salu till någon som vill ha.... jag återkommer i såfall.

Nu ska jag försöka göra klart en beställd sommarklänning, som jag tyvärr inte blir särskilt nöjd med. Tror egentligen att tyget lämpar sig bättre till nattlinne, men vi får väl se. Tjejens mamma har godkänt projektet, och vi får se, hur slutresultatet blir. Bildbevis kommer framöver.......

6 kommentarer:

  1. Fin! Härligt med de olika tygerna! Vilket nummer av Ottobre, kan det vara, tro (inget jag har, tror jag).

    SvaraRadera
  2. Jenny; tack för snälla kommentarer... nu har jag letat lite, och tunikan är faktiskt från höstens Ottobre, dvs 2009/06. Ett litet tips, modellen är jättebred och ganska kort, viss justering kan behövas, åtminstone om man har en smalis.

    SvaraRadera
  3. Jag har en utmärkelse till dig i min blogg :o)

    SvaraRadera
  4. oj vilken tokhärlig blus! Finfint!

    SvaraRadera
  5. Finfin!
    Jag kolar allt in hos dig oxå..Haft lite problem md att göra inlägg hos dig,vet inte varför men ska se om detta funkar nu.

    SvaraRadera