måndag 5 april 2010

Klänningar

Jag har tidigare lovordat den japanska boken "The stylish dress", och här kommer 2 kläningar sydda efter boken. Jag har sytt klänningarna i tunna vävda tyger, det orange/vita från Stoff och Stil, och det brunblommiga är ett fyndat påslakan. Bilden är dålig, och klänningarna gör sig verkligen inte liggandes platt på golvet, men hur som helst, klänningarna har rynk och en volang upptill, bar rygg och ett långt band som knyts halter-neck. Jag tänker mig, att de fungerar ganska bra med tröja under så här års, bara linne framåt sommaren, om man nu blir lite solbränd vill säga...! Jeans eller leggings till kan nog passa. Hoppas nu att jag kan triva i dem, det är lite clown-varning med tanke på rynkad volang upptill, men det är kanske en vanesak.

2 kommentarer:

  1. fina, dom där har jag också varit sugen på att prova. Vore kul med livebild:-)

    SvaraRadera
  2. Åh, vad kul att du säger att boken är bra! Klänningarna ser jättefina ut. Jag ser framemot att själv snart prova. / Jennie

    SvaraRadera